МІНІСТЕРСТВО
ОСВІТИ І НАУКИ,
МОЛОДІ
ТА СПОРТУ УКРАЇНИ


від 25.09.12 № _1/9-675____
на
№ ___ від
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських державних
адміністрацій
Щодо посадових обов’язків
асистента вчителя
Міністерство
освіти і науки, молоді та спорту надсилає для практичного використання
орієнтовні кваліфікаційні характеристики асистента вчителя в класі з
інклюзивним навчанням, які розроблені у зв’язку із введенням зазначеної посади
до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів,
затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 р. № 1205,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603.
Просимо
зміст листа довести до відома керівників районних та міських відділів освіти,
керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Додаток: на 2 арк.
Заступник
Міністра
Б. М. Жебровський
Луценко І. В.
486 28 49
Кваліфікаційна характеристика
Посадові обов’язки.
Забезпечує
соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами: разом
із вчителем класу виконує навчальні, виховні,
соціально-адаптаційні заходи, запроваджуючи ефективні форми їх проведення, допомагає
дитині у виконанні навчальних завдань, залучає учня до різних видів навчальної
діяльності; у складі групи фахівців приймає участь у розробленні та виконанні
індивідуальної програми розвитку дитини; адаптує навчальні матеріали з
урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності
дитини з особливими освітніми потребами.
Здійснює функції:
- організаційну:
допомагає в організації навчально-виховного процесу в
класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми
потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з
метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та
потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю
учня; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими
освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми
розвитку. Забезпечує разом
з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.
Веде встановлену педагогічну документацію.
- навчально-розвиткову:
співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги,
спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; здійснює
соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та
соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми
потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток
соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей,
талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній
творчості. Створює
навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і
майбутньому.
-
діагностичну:
разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну
програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими
освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учня; оцінює виконання
індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
-
прогностичну:
на основі вивчення
актуального та потенційного розвитку дитини приймає участь у розробленні
індивідуальної програми розвитку;
- консультативну:
постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну
консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.
Дотримується
педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від
будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
Постійно підвищує
свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
Повинен знати.
Основи законодавства
України про освіту, соціальний захист; міжнародні документи про права людини й
дитини; державні стандарти освіти; нормативні документи з питань навчання та
виховання; сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки; психолого-педагогічні
дисципліни; особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного
віку; ефективні методи, форми та прийоми роботи з дітьми, застосовуючи
індивідуальний та диференційований підхід; рівні адаптації навчального та
фізичного навантаження; методи використання сучасних технічних засобів та
обладнання; основи роботи з громадськістю та сім'єю; етичні норми і правила
організації навчання та виховання дітей; норми та правила ведення педагогічної
документації.
Повинен вміти
Застосовувати
професійні знання в практичній діяльності, здійснювати педагогічний супровід
дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання; разом
із іншими фахівцями складати та реалізовувати індивідуальну програму розвитку
дитини; вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня;
налагоджувати міжособистісні стосунки між всіма суб’єктами навчально-виховної
діяльності; займатись посередницькою діяльністю в сфері виховання та соціальної
допомоги.
Повинен мати
Розвинені комунікативні
та організаційні здібності, здатність співчувати, співпереживати; ціннісні
орієнтації, спрямовані на розвиток людини як особистості та найвищої цінності
суспільства, на творчу педагогічну діяльність; навички вирішення конфліктних
ситуацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар